Dokumente bereit zum Download - hier klicken!

Informacja o polityce prywatności

Informacja o polityce prywatności

Poniższe oświadczenie opisuje praktyki w zakresie zbierania i rozpowszechniania danych osobowych stosowane przez Grupę „TALIS” (TALIS Beteiligungs GmbH) z siedzibą pod adresem Meeboldstraße 22, 89522 Heidenheim, NIEMCY, zarejestrowaną pod numerem HRB 742735. Niniejsze oświadczenie stworzyliśmy po to, aby okazać nasze zdecydowane zaangażowanie w ochronę prywatności i dopilnować, aby nasi klienci i inne osoby uzyskujące dostęp do naszej strony internetowej lub wchodzące z nami w innego rodzaju interakcje zrozumiały przysługujące im prawa w odniesieniu do posiadanych przez nas danych osobowych, które ich dotyczą. 

Spółka „TALIS” zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej polityki w dowolnym momencie poprzez powiadomienie użytkowników o istnieniu nowego oświadczenia o ochronie prywatności.

Niniejsze oświadczenie opisuje rodzaje danych osobowych, jakie możemy zbierać od użytkowników w momencie nawiązania (bądź potencjalnego nawiązania) relacji biznesowej lub które użytkownik może podać, odwiedzając stronę internetową: www.talis-group.com (nasza „Strona internetowa”) bądź strony internetowe lokalnych podmiotów Grupy, a także praktyki stosowane przez nas do przetwarzania takich danych.

Zbieranie informacji

„Dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje dotyczące danej osoby lub z nią powiązane, które mogą być wykorzystane (lub połączone z innymi informacjami) do identyfikacji tej osoby. Dane osobowe obejmują między innymi: 1) dane kontaktowe (takie jak adres e-mail, numer telefonu); 2) dane demograficzne (takie jak płeć, data urodzenia) oraz 3) identyfikatory internetowe (takie jak adres IP).

„Specjalne kategorie danych” oznaczają dane ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, wyznanie lub przekonania światopoglądowe bądź przynależność do związków zawodowych oraz dane genetyczne, biometryczne przetwarzane w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej oraz dane dotyczące zdrowia, seksualności bądź orientacji seksualnej osoby fizycznej.

Zbieramy dane pochodzące od użytkowników w następujących sytuacjach

Korzystanie ze strony internetowej: zbieramy dane osobowe użytkownika i dane użytkowania, kiedy skorzysta on z naszego formularza kontaktowego, skontaktuje się z nami mailowo, utworzy konto w celu skorzystania z jednej z naszych usług, zapisze się do naszego newslettera, skorzysta z naszej strony typu „aplikacja otwarta” lub w inny sposób przekaże nam swoje dane osobowe. W swojej „skrzynce wiadomości” użytkownik może przekazać nam nieco więcej informacji związanych ze swoim zapytaniem. Niektóre z tych informacji mogą zaliczać się do „Specjalnych kategorii danych”, o których mowa powyżej. Przed przekazaniem nam takich informacji użytkownik powinien upewnić się, że chce nam je ujawnić.

Interakcja w mediach społecznościowych: kiedy użytkownik wchodzi na nasze strony w mediach społecznościowych, serwisy te mogą – w zależności od indywidualnych ustawień prywatności – uzyskiwać dostęp do informacji podanych danej platformie społecznościowej.

Rozpoczęcie procedury zakupu / zapytanie ofertowe: zbieramy dane osobowe użytkownika, kiedy rozpocznie procedurę zakupu lub przekaże nam zapytanie ofertowe telefonicznie, kontaktując się z jednym z naszych biur bądź za pośrednictwem przedstawiciela spółki „TALIS”. Informacje te mogą obejmować: imię, nazwisko, stanowisko, adres e-mail, numer telefonu, preferencje dotyczące kontaktu, inne uwagi i wszelkie inne informacje potrzebne w celu przedstawienia oferty lub umożliwienia sprzedaży.

Nawiązanie relacji biznesowej / handlowej: zbieramy dane osobowe użytkownika, kiedy nawiązuje z nami relację handlową. Uzyskanie określonych danych osobowych od naszych dostawców jest konieczne w celu umożliwienia wykonania umowy pomiędzy obiema stronami. Przetwarzanie takich danych osobowych odbywa się na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

„Komunikat o korzystaniu z plików cookie” TALIS

W skrócie
Kiedy Użytkownik odwiedza naszą stronę internetową, strona wysyła do jego przeglądarki żądanie przechowania na jego urządzeniu niewielkiego fragmentu danych (plik tekstowy), który nazywamy plikiem cookie, aby zapamiętać pewne informacje dotyczące Użytkownika, takie jak preferencje językowe czy unikatowy identyfikator, który może być wykorzystywany do celów statystycznych. Takie pliki cookie ustawiane są przez nas, głównie za pośrednictwem naszego narzędzia analitycznego (Matomo). Pliki cookie na niniejszej stronie internetowej to nasze własne pliki cookie, nie zezwalamy na umieszczanie ich przez jakiekolwiek podmioty zewnętrzne, ponieważ uważamy, że wybór podmiotu przechowującego dane Użytkownika powinien należeć do niego.

Pliki cookie, które wykorzystujemy, służą analizie ruchu na naszej stronie, identyfikacji obszarów na stronie, w obrębie których ruch jest większy niż w innych, i wykrywaniu wszelkich potencjalnych problemów ze stroną.

Stosujemy podejście polegające na ochronie prywatności podczas korzystania ze strony, zatem pliki cookie, które wykorzystujemy, umożliwiają wyłącznie anonimowe raportowanie. Nie ujawniamy żadnych danych podmiotom zewnętrznym i nie wykorzystujemy marketingowych ani śledzących plików cookie na stronie.

Nie zasypujemy Użytkownika prośbami o wyrażenie zgody, ponieważ zgoda nie jest potrzebna – nie robimy nic, czego Użytkownik nie może się spodziewać, czy na co musiałby się godzić.

Warto jednak mieć na uwadze, że na naszej stronie widnieją linki do naszych profili w portalach społecznościowych. Należy pamiętać, że po przejściu do tych portali dostawca danej strony będzie stosował pliki cookie, które według Użytkownika mogą być niepożądane. Zalecamy zatem określenie preferencji dotyczących plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki (niżej zamieściliśmy kilka wskazówek w tej kwestii).

Co to są pliki cookie?
Pliki cookie (zwane również czasem „ciasteczkami”) to niewielkie pliki tekstowe, które pobierane są na urządzenie końcowe Użytkownika (np. komputer, smartfon), kiedy wchodzi on na stronę internetową. Umożliwiają one stronie rozpoznanie urządzenia i przechowywanie informacji o samym urządzeniu lub działaniach podejmowanych przez Użytkownika.

Nie wszystkie są złe... podobnie jak jadalne ciasteczka, niektóre bywają całkiem dobre – te, które wykorzystujemy, pomagają nam dopilnować, aby treści udostępniane na stronie były dla Użytkownika przydatne oraz aby strona funkcjonowała prawidłowo, jednocześnie chroniąc prywatność Użytkownika.

Pliki cookie, które wykorzystujemy

Plik cookieOpisOkres przechowywaniaRodzaj
cb-enabledTen plik cookie jest używany do przechowywania potwierdzenia banera cookie.27 latFunkcjonalny
gm_confirmTen plik cookie jest używany do przechowywania potwierdzenia Map Google.7 dniFunkcjonalny
yt_confirmTen plik cookie jest używany do przechowywania potwierdzenia YouTube.7 dniFunkcjonalny
fe_typo_userTen plik cookie jest używany do formularza kontaktowego.SesjaFunkcjonalny

Jak działają pliki cookie? Dlaczego ich potrzebujemy? Jakie znaczenie mają pliki cookie dla Użytkownika?
Pliki cookie, które wykorzystujemy, umożliwiają nam generowanie danych analitycznych dotyczących użytkowania naszej strony. Umieszczając plik cookie na urządzeniu Użytkownika, mamy możliwość zobaczyć, które obszary strony odwiedza i jak długo trwa wizyta oraz zidentyfikować pewne inne kluczowe atrybuty, które możemy analizować, aby doskonalić naszą stronę.

Potrzebujemy ich, aby być w stanie stale udoskonalać stronę i jakość informacji, które udostępniamy. Bez wglądu w dane, które otrzymujemy od plików cookie, nie bylibyśmy w stanie ustalić, które informacje są dla Użytkownika przydatne, które elementy strony powinniśmy poprawić oraz czy na stronie występują jakiekolwiek problemy (np. atak typu „blokada usług”).

Stosujemy podejście oparte na ochronie prywatności, aby zagwarantować, że korzystanie z naszej strony nie wpłynie na Użytkownika w negatywny sposób. Pliki cookie, które stosujemy, generują anonimowe informacje i te informacje są wykorzystywane wyłącznie przez nas. Nie zezwalamy innym firmom na śledzenie Użytkowników i nie wysyłamy żadnych niechcianych czy nieproszonych informacji. Krótko mówiąc, korzystanie przez nas z plików cookie ma ogólnie pozytywny wpływ na komfort użytkowania strony i nie wpływa bezpośrednio na Użytkownika, ponieważ nie identyfikujemy jego tożsamości.

Informacje na temat narzędzia Matomo
Oto kilka powodów, dla których wybraliśmy narzędzie Matomo do obsługi analiz danych internetowych:

  • anonimizacja danych,
  • zarządzanie procedurami RODO,
  • Użytkownik może zrezygnować z wszelkiego śledzenia,
  • domyślne własne pliki cookie,
  • Użytkownik ma wgląd w zebrane dane,
  • możliwość usunięcia danych osób odwiedzających stronę na żądanie,
  • dane nie są wykorzystywane w żadnych innych celach (w porównaniu z Google Analytics),
  • anonimizacja adresów IP,
  • możliwość wyłączenia dzienników wizyt i profili osób odwiedzających stronę,
  • dane są przechowywane w UE (Matomo Cloud) bądź w innym, wybranym przez Użytkownika kraju (Matomo On-Premise).

Więcej informacji: https://matomo.org/

Możesz uniemożliwić tej stronie agregowanie i analizowanie działań, które robisz tutaj. Takie postępowanie ochroni twoją prywatność, ale uniemożliwi właścicielowi naukę na podstawie twoich działań i poprawienie jakości dla ciebie i innych użytkowników.

Pełna dezaktywacja. Nie będziesz odnotowywany przez narzędzie statystyk i analityki. Prosimy zauważyć, że jeśli usuniesz swoje pliki ciasteczek cookies, zostaną skasowane ciasteczka wyłączające śledzenie, lub jeśli zmienisz komputer czy przeglądarkę, będziesz musiał powtórzyć procedurę wyłączenia analizy statystycznej raz jeszcze.

Jak można kontrolować/usuwać pliki cookie?
Chrome

  1. Kliknij 3 kropki w prawym górnym rogu ekranu i wybierz „Ustawienia”.
  2. W menu po lewej stronie wybierz „Prywatność i bezpieczeństwo”.
  3. Następnie wybierz „Pliki cookie i inne dane witryn”.
  4. Teraz możesz zdefiniować preferowane opcje dotyczące plików cookie.

Firefox

  1. W menu „Narzędzia” wybierz „Opcje” (jeśli pasek menu jest ukryty, kliknij „Alt”, aby go wyświetlić).
  2. U góry okna, które się wyświetli, kliknij „Prywatność”.
  3. Aby zarządzać ustawieniami plików cookie, z menu rozwijanego pod hasłem „Historia” wybierz „Program Firefox: będzie używał ustawień użytkownika”. Możesz włączać i wyłączać konkretne ustawienia, zaznaczając bądź odznaczając pola wyboru obok każdego z nich.
  4. Aby wyświetlić lub usunąć poszczególne pliki cookie, kliknij „Usuń pojedyncze pliki cookie”.
  5. Aby usunąć wszystkie pliki cookie, w menu „Historia” kliknij „Wyczyść historię”. Kliknij strzałkę obok szczegółów, aby rozwinąć menu, zaznacz elementy, które chcesz usunąć, i kliknij „Wyczyść teraz”.

Internet Explorer

  1. W menu „Narzędzia” lub menu rozwijanym pod ikoną narzędzi w prawym górnym rogu ekranu wybierz „Opcje internetowe”.
  2. Aby zarządzać ustawieniami plików cookie, wybierz kartę „Prywatność” i kliknij przycisk „Zaawansowane”. Aby obejść automatyczne ustawienia plików cookie, kliknij „Zastąp automatyczną obsługę plików cookie” i określ swoje preferencje, korzystając z pól wyboru.
  3. Aby wyświetlić lub usunąć poszczególne pliki cookie, wybierz kartę „Ogólne”. Pod hasłem „Historia przeglądania” kliknij „Ustawienia”. Wybierz opcję „Przeglądaj obiekty” lub „Wyświetl pliki”.
  4. Aby usunąć wszystkie pliki cookie, pod hasłem „Historia przeglądania” kliknij „Usuń”, zaznacz „Pliki cookie i dane witryn sieci Web”, a następnie kliknij „Usuń”.

Safari

  1. W otwartej przeglądarce w menu Safari wybierz „Preferencje”.
  2. W preferencjach Safari kliknij „Prywatność”.
  3. Aby zarządzać ustawieniami plików cookie, obok opcji „Blokuj pliki cookie” wybierz „Od innych podmiotów i reklamodawców”, „Zawsze” lub „Nigdy”.
  4. Aby wyświetlić lub usunąć poszczególne pliki cookie, kliknij „Szczegóły”, wybierz pliki cookie, które chcesz usunąć, i kliknij „Usuń”.
  5. Aby usunąć wszystkie pliki cookie, wybierz „Usuń wszystkie dane witryn”. W oknie, które się wyświetli, wybierz „Usuń teraz”.

Wykorzystanie informacji

Dane osobowe przekazywane nam przez użytkownika za pośrednictwem strony internetowej lub w inny ze sposobów, o których mowa powyżej, wykorzystywane są wyłącznie w powiązaniu z zamawianymi usługami oraz w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania. Są one ujawniane, jedynie jeśli jest to wymagane na mocy prawa, w celu wypełnienia zobowiązania umownego pomiędzy obiema stronami bądź na mocy nakazu sądowego. Mamy prawnie uzasadniony interes w przetwarzaniu tych danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie, realizacji zamówienia lub świadczenia zamówionych usług. Użytkownik może zażądać usunięcia tych danych w dowolnym momencie, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych pod podanym poniżej adresem e-mail. Informacje zebrane za pośrednictwem plików cookie na naszej stronie internetowej przechowywane są przez firmy hostingowe obsługujące naszą stronę. Zawarliśmy z takimi usługodawcami odpowiednie umowy mające zagwarantować ochronę danych użytkownika i poszanowanie jego praw.

Gdzie przechowujemy dane użytkowników

Informacje przekazane nam przez użytkownika za pośrednictwem niniejszej strony internetowej przechowywane są na bezpiecznych serwerach na terenie Unii Europejskiej. Dane osobowe przekazane nam przez użytkownika mogą być od czasu do czasu przetwarzane przez jeden z naszych podmiotów zlokalizowanych poza obszarem Unii Europejskiej. W takiej sytuacji podmioty te podlegają regułom („Obowiązujące reguły korporacyjne”), które zapewniają taki sam poziom ochrony danych osobowych użytkownika, jak w przypadku podmiotów na terenie Unii Europejskiej. Jeżeli podaliśmy użytkownikowi hasło dostępu do określonych części naszej strony internetowej, to użytkownik odpowiada za zachowanie poufności hasła. Hasła nie należy nikomu udostępniać. Niestety przesyłanie danych przez internet nigdy nie jest w pełni bezpieczne. Mimo że dokładamy wszelkich starań, aby chronić dane osobowe użytkownika, nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa informacji przesyłanych do naszej strony, zatem przesyłanie takich danych odbywa się na własne ryzyko użytkownika. Po otrzymaniu danych od użytkownika stosujemy restrykcyjne procedury i zabezpieczenia, aby je chronić.

Przechowywanie informacji

Spółka „TALIS” przetwarza dane osobowe z zachowaniem z góry ściśle określonych okresów przechowywania, które różnią się w zależności od rodzaju zbieranych danych osobowych i celu ich przetwarzania. Aby uzyskać więcej informacji na temat okresów przechowywania danych osobowych, które posiadamy, należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod podanym niżej adresem e-mail.

Prawa przysługujące użytkownikom

RODO (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) określa liczne prawa przysługujące osobom fizycznym w odniesieniu do dotyczących ich danych osobowych, które są przechowywane. Spółka „TALIS” rozumie znaczenie tych praw i wprowadziła procedury zapewniające osobom fizycznym możliwość korzystania z przysługujących im praw.

Prawo dostępu – użytkownik ma prawo żądać dostępu do swoich danych osobowych, uzyskania potwierdzenia, że są one przetwarzane oraz uzyskania określonych informacji na temat sposobu przetwarzania tych danych.

Prawo do sprostowania (korekty) – w określonych okolicznościach użytkownik ma prawo żądać sprostowania swoich danych osobowych, jeżeli są one niedokładne, oraz ich uzupełnienia, jeżeli są niekompletne.

Prawo do bycia zapomnianym – w określonych okolicznościach użytkownik może zażądać usunięcia swoich danych osobowych.

Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – jeśli spełnione zostaną określone warunki, użytkownik ma prawo zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych.

Prawo do przenoszenia danych – w określonych okolicznościach użytkownik ma prawo do przeniesienia, skopiowania lub przekazania swoich danych osobowych innej organizacji lub samemu sobie (może zażądać, abyśmy zrobili to za niego). Prawo to ma zastosowanie tylko wtedy, gdy przetwarzanie ma miejsce na podstawie zgody lub umowy i odbywa się w sposób zautomatyzowany.

Prawo do sprzeciwu – w określonych okolicznościach użytkownik ma prawo sprzeciwić się niektórym rodzajom przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli przetwarzanie opiera się na warunku prawnie uzasadnionych interesów, gdy dane są przetwarzane w celach związanych z marketingiem bezpośrednim lub gdy są przetwarzane w celach statystycznych.

Prawo do złożenia skargi – użytkownik ma prawo do złożenia skargi do organu nadzoru w swoim państwie członkowskim, jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych przez spółkę „TALIS” narusza przysługujące mu prawa. Zob.:

 

Deutschland – https://www.baden-wuerttemberg.datenschutz.de/

UK – https://ico.org.uk/

la France – https://www.cnil.fr/en/home

Nederland – https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/en

España – https://www.aepd.es/index.html

Polska – https://giodo.gov.pl/

Italia – http://www.garanteprivacy.it/

Portugal – http://www.cnpd.pt/

Israel – www.gov.il/en/Departments/the_privacy_protection_authority

Kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych

Wszelkie wątpliwości i pytania można przesyłać do naszego Inspektora Ochrony Danych, korzystając z poniższych informacji kontaktowych:
Imię i nazwisko: Jamie Slee
E-mail: DPO@remove-this.talis-group.com
Tel: +49 7321 320 0

ERHARD Polska sp. z o.o.

ul. Plebiscytowa 3
41-600 Świętochłowice

 

Telefon: +48 32 770 50 00
Fax: +48 32 770 47 73
E-mail: info@remove-this.erhard-polska.pl